למה כדאי לגבות תמונות ואיך לעשות את זה נכון
ככל שטכנולוגית המצלמות ואפילו הסמארטפונים משתדרגת, כך גם אנחנו מצפים לייצר צילומים שיהיו עם חדות בלתי מתפשרת. החדות המקסימלית בתמונה נוצרת על ידי טכניקות פונקציונאליות
ככל שטכנולוגית המצלמות ואפילו הסמארטפונים משתדרגת, כך גם אנחנו מצפים לייצר צילומים שיהיו עם חדות בלתי מתפשרת. החדות המקסימלית בתמונה נוצרת על ידי טכניקות פונקציונאליות
ככל שטכנולוגית המצלמות ואפילו הסמארטפונים משתדרגת, כך גם אנחנו מצפים לייצר צילומים שיהיו עם חדות בלתי מתפשרת. החדות המקסימלית בתמונה נוצרת על ידי טכניקות פונקציונאליות
ככל שטכנולוגית המצלמות ואפילו הסמארטפונים משתדרגת, כך גם אנחנו מצפים לייצר צילומים שיהיו עם חדות בלתי מתפשרת. החדות המקסימלית בתמונה נוצרת על ידי טכניקות פונקציונאליות
אחד הדברים המרגיזים שצלמים וותיקים נתקלים בהם כבקשות הוא "אה, רגע, אתה צלם, בוא תעשה איזה קליק, בטוח יצא טוב". האמת היא, שצלם וותיק ידע
אנשי החוק ופורעי החוק אפשר פשוט לקחת את המצלמה (כל מצלמה), לכוון ללחוץ. משם, תצא תמונה. אולי לא חדה, אולי בהירה במידה יתרה, אולי חשוכה,
כל אחד במילותיו שלו, יידע להסביר מהי קומפוזיציה בצילום. מלחין בתחום המוזיקה ייקח את זה למקום מסוים בהתאם לאופיו של שיר, סופר למקום אחר, כדי
צילום באשר הוא, כתחביב, אומנות או קריירה (או כולם יחד), הם תוצר של רגש, עין ומחשבה. הוא פרי יצירה עם טביעת אצבע (או עין) ייחודית
הקיץ הישראלי מתקרב אלינו בצעדי ענק, וזה אומר שאנחנו במרבית הימים לחודשים אלו נקבל אור שמש טבעי, כמעט ללא עננים, כלומר, עבורנו הצלמים זה אומר
העולם שלנו כפי שאנחנו מכירים אותו השתנה ללא הרף בשנתיים האחרונות, ואומנם אין מנוס מווירוס מדבק ששמו קורונה, אבל אנחנו מאמינים שהחיידק המדבק ביותר קיים
או – כל מה שרצית לדעת (ואיש לא ידע איך לענות לך עד היום) על המספרים הכי מעצבנים בעולם הצילום: מספרי מפתח הצמצמים. אחרי פתיח
גוסטבו הוכמן, מייסד בית הספר שלנו לצילום ומורה לצילום, גדל מתוך קריירה בתחום צילום העיתונות, והפעם הוא משתף אותנו במבט אישי ואינטימי על אומנות הצילום
מיקה רבזין, מצוות ההדרכה והניהול של בית הספר שלנו, וצלמת לעסקים עם אהבה לצילומי רחוב ותרבויות, כתבה עבורנו מאמר תוך סקירה של הקריטריונים החשובים לבחירת
כמו כל דבר בצילום, השימוש בפלאש הוא החלטה. כצלמים מקצועיים או חובבים, נבחר לצלם עם פלאש מסיבות רבות, חלקן לצילום סטודיו (צילומי אופנה, מוצרים, פורטרטים,
המגוון של שוק המצלמות הדיגיטליות נראה עצום ומבלבל כל כך, שמאוד קל ללכת לאיבוד בתוך המבחר הזה. זו עלולה להיות חוויה יקרה אם לא נקפיד
אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, ואם מצלמים עם העדשה הנכונה, אז הפרטים האלה נהיים איכותיים יותר. איזו עדשה היא הנכונה ביותר? המתאימה ביותר? ומה המשמעויות מאחורי
תמיד ראינו את העולם בצורה חד סיטרית – חיי אחרים ברחוב, בבית, בסטודיו, נוף מרהיב או כל מה שמסביבנו שמצאנו בו עניין, דרך עינית המצלמה.
נדמה שאנחנו חיים בתקופה אפוקליפטית עכשיו, והעולם כולו קיבל סחרור לא קל עם התפשטות וירוס הקורונה. מזכיר כמעט אחד לאחד תסריטים של סרטים הוליוודיים, שתמיד
בקורס צילום למתחילים שלנו, אנחנו נתקלים לא מעט בחששות של המשתתפים כאשר אנו מצלמים ברחוב. החשש הזה הוא טבעי ומובן, והדבר החשוב לנו שתדעו קודם
לפני שתצללו עמוק פנימה אל תוך המילים והתמונות של יפעת גרינוולד, בוגרת התמחות צילום דוקומנטרי ואורבני, אנחנו רוצים לתת הקדמה קטנה. כצלמים, יש לנו כוח
אולי הפור נפל כבר, ואולי אתם עדיין בשלב הפינטוזים המגניבים והחלומות בהקיץ על זה שאתם צלמים ענקיים ומנהלים עסק עצמאי לצילום, בכל מקרה, אתם במקום
"הצמצם הפתוח ביותר מוציא בתמונה עומק שדה רדוד, והסגור ביותר עומק שדה רחב מאוד". אם אלברט איינשטיין היה חובב צילום והיה חבר בקבוצה שלנו, בטח
העולם מלא בעצות מכל עבר, בדיוק כמו שהפיד של הסושיאל שלנו מוצף בהמוני תמונות, חלקן טובות, חלקן מצוינות, וחלקן זו פשוט אותה גברת בשינוי אדרת. כמו
מדבר. שנת 1975. ארגנטינה. אוטובוס מלא בתלמידים חמושים במצלמות אנלוגיות 35 מ"מ, חורק ועוצר בתוך שממה. התלמידים יורדים והאוטובוס נוסע ומותיר אחריו אבק ערפילי של
כמו שהבטחנו, הגענו לחלק הטכני, המקום בו מתחילים לעשות סדר ולהבין את כל המספרים המוזרים שעל גבי המצלמה. ראשית, נשים דגש על הפונקציות שכן ישרתו אותנו
צילום רחוב זו אומנות בפני עצמה, זו שגורמת ללא מעט צלמים בארץ ובעולם להסתובב שעות ברחובות בציפייה וצפייה, לעיתים מהצד ולעיתים דרך שיח והיכרות מעמיקה
החגים כבר כאן וכולנו יודעים כי הם רוויים בטיולים בארץ, ולמי שממש חוגג, אז גם בחו"ל ? אז אומנם רשימת הצ'ק ליסט לטיסה או לטיול היא
צילום דוקומנטרי (צילום תיעודי) טומן בתוכו משמעויות רבות מבחינתנו הצלמים, אך גם נושא יחד אתו משמעות גדולה אף יותר – האחריות שלנו בהבאת סיפור צילומי,
רבים מאתנו קונים ברגעים אלו ממש מצלמה ומחליטים להכניס לחייהם את אחד מתחומי האומנות הכי מדהימים שיש (אבל אל תשאלו אותנו, אנחנו משוחדים). המצלמה החדשה היא
אחת השאלות הפשוטות ביותר, אך המורכבות ביותר מבחינת המענה עליה. בעקבות דיון שניהלנו בדף הפייסבוק שלנו לפני מס' ימים (אם עדיין לא הצטרפתם אלינו עכשיו זה
If you build it, it will come צילום סטודיו… צמד מילים שלא כולם מסוגלים להבין עד הסוף, ומסתבר שהצמד הזה יכול לבלבל לא מעט צלמים.
שנה חדשה הגיעה וזה אחד הזמנים הכי טובים לעשות לעצמינו קצת סדר בראש עם התשוקות שלנו בצילום, סדר בתמונות, ברעיונות, ולקבל החלטות חשובות לעצמינו לשנה
מצלמות מצלמות… כולן נראות דומה נכון? זה עלול לבלבל הרבה מאיתנו. היום, קל מאוד לטבוע בים של אפשרויות ודגמים, אבל הנה מדריך קצר אשר עשוי לתת לכם
השמש שקעה, אפשר לקפל את הציוד ולנסוע הביתה. כמה פעמים שמענו את המשפט הזה? הרבה. לחלק גדול מהצלמים, שעת החושך היא רק הפתח ליצירה מרתקת.
זה קורה הרבה, וכל פעם מפתיע מחדש. אנחנו מצלמים משהו ברחוב ופתאום מולנו נגלית דמות שלא נוכל לפספס ולא לצלם, אחרת נחזור הביתה מתוסכלים ויישאר
צילום סטודיו הוא תחום מיוחד בעולם הצילום הרחב. אנו מוצפים במסרים ויזואליים ממגוון של חברות ומותגים אשר מנסות למכור לנו מוצרים ולדאוג לבשר לנו שבלי
בכל קורס צילום קורה שמפגשים מעשיים בסתיו ובחורף מתקיימים בימי גשם. לוותר? אנו נוסעים לחוץ לארץ והמון פעמים קורה שבעונות קיץ ואביב, מפתיע אותנו יום
איזו מצלמה אתם ממליצים לקורס? השאלה הזו, בתחילת כל קורס צילום, חוזרת על עצמה בתדירות גבוהה. השוק היום מוצף בדגמי מצלמות שונים ומגוונים, אבל מסתבר
צילום רחוב או צילום אורבני כפי שנהוג לקרוא לקטגוריה הזאת במקומות מסוימים, משלב את כל האלמנטים שעושים מעולם הצילום, אתגר מרתק. לא שזה לא קיים
מה לא נאמר או נכתב על אחד מתחומי הצילום המרתקים ביותר. ובכל זאת, מספר מילים מהזווית האישית. בכל קורס צילום, במפגש הראשון כאשר המשתתפים מציגים
אולי בתחילת הקריאה של מאמר זה, אתם יוצאים מתוך הנחה שכל מה שפילטרים למצלמה עושים, פוטושופ עושה טוב יותר… מסתבר שהנחה הזאת לא ממש מדויקת,
כפי שאנו יודעים, צילום סטילס, קולנוע וגם צילום וידאו, לא נולדו כשחור לבן, אז, בשנים שבראשית האמנויות האלו, בגלל מגבלות טכניות או טכנולוגיה פרימיטיבית. הצילום
המצלמה לבדה לא תוכל לשמש מכשיר ללכידת תמונות, אם חסר הגורם היחיד שעושה זאת אפשרי – האור, טבעי או מלאכותי, מתאורת סטודיו או מקרני השמש,
הצמצם הינו רכיב חשוב ביותר בצילום. הצמצם נמצא בגוף העדשה ומורכב מלהבים היושבים אחד על השני, בתוך שפופרת העדשה ובין האלמנטים שמרכיבים אותה. למעשה הצמצם