
מצלמה דיגיטלית מומלצת למתחילים לשנת 2020
המגוון של שוק המצלמות הדיגיטליות נראה עצום ומבלבל כל כך, שמאוד קל ללכת לאיבוד בתוך המבחר הזה. זו עלולה להיות חוויה יקרה אם לא נקפיד
דף הבית » בלוג צילום
המגוון של שוק המצלמות הדיגיטליות נראה עצום ומבלבל כל כך, שמאוד קל ללכת לאיבוד בתוך המבחר הזה. זו עלולה להיות חוויה יקרה אם לא נקפיד
אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, ואם מצלמים עם העדשה הנכונה, אז הפרטים האלה נהיים איכותיים יותר. איזו עדשה היא הנכונה ביותר? המתאימה ביותר? ומה המשמעויות מאחורי
תמיד ראינו את העולם בצורה חד סיטרית – חיי אחרים ברחוב, בבית, בסטודיו, נוף מרהיב או כל מה שמסביבנו שמצאנו בו עניין, דרך עינית המצלמה.
נדמה שאנחנו חיים בתקופה אפוקליפטית עכשיו, והעולם כולו קיבל סחרור לא קל עם התפשטות וירוס הקורונה. מזכיר כמעט אחד לאחד תסריטים של סרטים הוליוודיים, שתמיד
בקורס צילום למתחילים שלנו, אנחנו נתקלים לא מעט בחששות של המשתתפים כאשר אנו מצלמים ברחוב. החשש הזה הוא טבעי ומובן, והדבר החשוב לנו שתדעו קודם
לפני שתצללו עמוק פנימה אל תוך המילים והתמונות של יפעת גרינוולד, בוגרת התמחות צילום דוקומנטרי ואורבני, אנחנו רוצים לתת הקדמה קטנה. כצלמים, יש לנו כוח
אולי הפור נפל כבר, ואולי אתם עדיין בשלב הפינטוזים המגניבים והחלומות בהקיץ על זה שאתם צלמים ענקיים ומנהלים עסק עצמאי לצילום, בכל מקרה, אתם במקום
"הצמצם הפתוח ביותר מוציא בתמונה עומק שדה רדוד, והסגור ביותר עומק שדה רחב מאוד". אם אלברט איינשטיין היה חובב צילום והיה חבר בקבוצה שלנו, בטח
העולם מלא בעצות מכל עבר, בדיוק כמו שהפיד של הסושיאל שלנו מוצף בהמוני תמונות, חלקן טובות, חלקן מצוינות, וחלקן זו פשוט אותה גברת בשינוי אדרת. כמו
מדבר. שנת 1975. ארגנטינה. אוטובוס מלא בתלמידים חמושים במצלמות אנלוגיות 35 מ"מ, חורק ועוצר בתוך שממה. התלמידים יורדים והאוטובוס נוסע ומותיר אחריו אבק ערפילי של
כמו שהבטחנו, הגענו לחלק הטכני, המקום בו מתחילים לעשות סדר ולהבין את כל המספרים המוזרים שעל גבי המצלמה. ראשית, נשים דגש על הפונקציות שכן ישרתו אותנו
צילום רחוב זו אומנות בפני עצמה, זו שגורמת ללא מעט צלמים בארץ ובעולם להסתובב שעות ברחובות בציפייה וצפייה, לעיתים מהצד ולעיתים דרך שיח והיכרות מעמיקה
החגים כבר כאן וכולנו יודעים כי הם רוויים בטיולים בארץ, ולמי שממש חוגג, אז גם בחו"ל 😊 אז אומנם רשימת הצ'ק ליסט לטיסה או לטיול היא
צילום דוקומנטרי (צילום תיעודי) טומן בתוכו משמעויות רבות מבחינתנו הצלמים, אך גם נושא יחד אתו משמעות גדולה אף יותר – האחריות שלנו בהבאת סיפור צילומי,
רבים מאתנו קונים ברגעים אלו ממש מצלמה ומחליטים להכניס לחייהם את אחד מתחומי האומנות הכי מדהימים שיש (אבל אל תשאלו אותנו, אנחנו משוחדים). המצלמה החדשה היא
אחת השאלות הפשוטות ביותר, אך המורכבות ביותר מבחינת המענה עליה. בעקבות דיון שניהלנו בדף הפייסבוק שלנו לפני מס' ימים, החלטנו להאיר קצת על אחד הנושאים הכי
If you build it, it will come צילום סטודיו… צמד מילים שלא כולם מסוגלים להבין עד הסוף, ומסתבר שהצמד הזה יכול לבלבל לא מעט צלמים.
שנה חדשה הגיעה וזה אחד הזמנים הכי טובים לעשות לעצמינו קצת סדר בראש עם התשוקות שלנו בצילום, סדר בתמונות, ברעיונות, ולקבל החלטות חשובות לעצמינו לשנה
מצלמות מצלמות… כולן נראות דומה נכון? זה עלול לבלבל הרבה מאיתנו. היום, קל מאוד לטבוע בים של אפשרויות ודגמים, אבל הנה מדריך קצר אשר עשוי לתת לכם
השמש שקעה, אפשר לקפל את הציוד ולנסוע הביתה. כמה פעמים שמענו את המשפט הזה? הרבה. לחלק גדול מהצלמים, שעת החושך היא רק הפתח ליצירה מרתקת.
זה קורה הרבה, וכל פעם מפתיע מחדש. אנחנו מצלמים משהו ברחוב ופתאום מולנו נגלית דמות שלא נוכל לפספס ולא לצלם, אחרת נחזור הביתה מתוסכלים ויישאר
צילום סטודיו הוא תחום מיוחד בעולם הצילום הרחב. אנו מוצפים במסרים ויזואליים ממגוון של חברות ומותגים אשר מנסות למכור לנו מוצרים ולדאוג לבשר לנו שבלי
בכל קורס צילום קורה שמפגשים מעשיים בסתיו ובחורף מתקיימים בימי גשם. לוותר? אנו נוסעים לחוץ לארץ והמון פעמים קורה שבעונות קיץ ואביב, מפתיע אותנו יום
איזו מצלמה אתם ממליצים לקורס? השאלה הזו, בתחילת כל קורס צילום, חוזרת על עצמה בתדירות גבוהה. השוק היום מוצף בדגמי מצלמות שונים ומגוונים, אבל מסתבר
צילום רחוב או צילום אורבני כפי שנהוג לקרוא לקטגוריה הזאת במקומות מסוימים, משלב את כל האלמנטים שעושים מעולם הצילום, אתגר מרתק. לא שזה לא קיים
מה לא נאמר או נכתב על אחד מתחומי הצילום המרתקים ביותר. ובכל זאת, מספר מילים מהזווית האישית. בכל קורס צילום, במפגש הראשון כאשר המשתתפים מציגים
אולי בתחילת הקריאה של מאמר זה, אתם יוצאים מתוך הנחה שכל מה שפילטרים למצלמה עושים, פוטושופ עושה טוב יותר… מסתבר שהנחה הזאת לא ממש מדויקת,
כפי שאנו יודעים, צילום סטילס, קולנוע וגם צילום וידאו, לא נולדו כשחור לבן, אז, בשנים שבראשית האמנויות האלו, בגלל מגבלות טכניות או טכנולוגיה פרימיטיבית. הצילום
המצלמה לבדה לא תוכל לשמש מכשיר ללכידת תמונות, אם חסר הגורם היחיד שעושה זאת אפשרי – האור, טבעי או מלאכותי, מתאורת סטודיו או מקרני השמש,
הצמצם הינו רכיב חשוב ביותר בצילום. הצמצם נמצא בגוף העדשה ומורכב מלהבים היושבים אחד על השני, בתוך שפופרת העדשה ובין האלמנטים שמרכיבים אותה. למעשה הצמצם