התמחות צילום דוקומנטרי וצילום אורבני בחיפה
אנו מזמינים אותכם להתמחות הראשונה מסוגה בארץ.
זה הזמן לקחת את הצילום לשלב הבא,
להיחשף לתכנים ייחודיים ברמה בינלאומית,
וליצור תמונות שלא ישאירו אף אחד אדיש.
איך כל זה מתבצע?
ההתמחות כוללת 3 חודשים של מסגרת קבוצתית משולבת בליווי מקצועי ואישי עבור כל משתתף.
במסגרת של 14 שיעורים פרונטליים ומעשיים בשטח, עשירים בתוכן, פעם בשבוע,
נדריך ונלווה יד ביד כל משתתף אל פיתוח מיומנויות צילום מקצועיות,
מיומנויות בין-אישיות וחשיבה ביקורתית, כך שתוכלו לצאת עם כל הכלים הדרושים לצילום בתנאי שטח והבאת הסיפור והרגש שמאחורי התמונה, כולל תערוכה מקצועית בסיום.
אך זה לא הכל
מעבר להדרכה שכל מפגש כולל, משוב העבודות האישי מידי שבוע,
סיכומי השיעור, הצ'קליסטים והתרגול הרב – יינתן ליווי אישי ופרטני לכל משתתף על פרויקט עצמאי והוצאתו לפועל מידי שבוע,
כך שבתום ההתמחות תצאו עם פורטפוליו עשיר ואיכותי שעבר תהליך אוצרות מקצועי.
הליווי וההדרכה יתבצעו ע"י שני מרצים – אמיר לוי וגוסטבו הוכמן – בעלי ניסיון עשיר בצילום דוקומנטרי ועיתונאי תוך עבודה עם סוכנויות העיתונות המובילות בעולם.
לרישום ותשלום מאובטח באתר הקליקו כאן >>
מה תעניק לך התמחות הצילום הדוקומנטרי והאורבני
- פיתוח השפה הצילומית והתפיסה החזותית בתחום צילום תיעודי ורחוב שאינו מבויים
- עבודה ופיתוח מיומנות בין-אישית מול קהלים ואוכלוסיות אתניות שונות
- פיתוח חשיבה יצירתית וביקורתית כלפי נושאים מהותיים כגון אתיקה בצילום והבעת עמדה
- יצירת רף בצילום תיעודי על פי התקן בתעשיית הצילום התיעודי והעיתונאי
- חשיפה לצילום עיתונאי, תיעודי, רחוב ואורבני וכן לדגשים ולהבדלים המהותיים בניהם
- יצירת פורטפוליו מקצועי
- כלים ממשיים לצילום בשטח בתנאי תאורה טבעית, תנאי תאורה בעייתיים ושימוש מושכל בתאורה מלאכותית בשטח
צילום דוקומנטרי וצילום סדרות - יחידה א'
שיעור 1 - מבוא לצילום דוקומנטרי והנחיות לפרויקט אישי
מבוא לצילום דוקומנטרי וצילום סדרות
- חלק א': היכרות בין המשתתפים. תיאום ציפיות הדדי.
- חלק ב': מבוא לצילום דוקומנטרי
- חלק ג': סגירת פערים טכניים – עדשות, חשיפה, מצבי עדיפות בצילום, התאורה הטבעית, שימוש \אי שימוש בפלאש, התמודדות עם תאורה מלאכותית במקומות סגורים, תכולת תיק הצילום ביציאה לשטח לצורך צילום תיעודי.
- הנחיות לתחילת פרויקט תיעודי אישי.
מפגש 2 - צילום מעשי
שיעור צילום מעשי – יישום פרקטיקה ודרכי התמודדות בצילום תיעודי בשטח.
מפגש 3 - שיעור עיוני
אופן בחירת נושא לצילום דוקו, שיטות עבודה
- חלק א': משוב עבודות מצילום מעשי – דיון כיתתי
- חלק ב': כיצד ניגשים לפרויקט תיעודי: בחירת נושא ומחקר מקדים, החלטה על אופן ביצוע.
שיטות עבודה, אופן בחירת נושא לצילום תיעודי שנוגע לכל צלם באופן אישי, דגש על החיבור למקום ולקהילות שונות ולפן הרגשי בתור צלמים.
תמונת עוגן, תמונת נושא ויצירת סיפור בתמונות, חשיבות הסדר בתמונות ויצירת סטוריבורד (העלילה, תורת ההמשכיות) לצופה.
מפגש 4 - צילום מעשי
שיעור צילום מעשי – חלק א' – (צילום תרבויות) תחילת פרויקט תיעודי כיתתי
מפגש 5 - שיעור עיוני
שיעור 5 – צילום עיתונות וצילום מגזיני, גישות, קונספט
- חלק א': משוב עבודות מצילום מעשי – דיון כיתתי
- חלק ב': צילום עיתונות וצילום מגזיני – הבדלים, שיטות עבודה, תפקיד הצלם בהבאת סיפור וחשיבותו. גישות שונות בצילום דוקו, תמונה לעומת סיפור תיעודי ברצף תמונות. פיתוח קונספטים מקוריים לסיפור תיעודי ופיתוח גישות עיתונאיות.
מפגש 6 - צילום מעשי
שיעור 6 – צילום תרבויות ב' – צילום מעשי
מפגש 7 - שיעור עיוני
עריכת גוף עבודה, מדיות לתפוצה, הגשת פרוייקטים כצילומים מודפסים
- עריכת גוף העבודה, כיתוביות ותקציר העבודה, מדיות שונות לתפוצה, נתינת מידע לכתבי עיתונות ומגזינים על הסיפור.
סיכום יחידה א' - הצגת פרויקטים אישיים סופיים לאחר אוצרות ע"י המנחה
*הפרויקטים יוגשו כצילומים מודפסים, ההדפסות באחריות המרכז לצילום אומנותי. - משוב אישי ודיון כיתתי
צילום אורבני - יחידה ב'
שיעור 1 - עיוני
מבוא לצילום רחוב ואורבני
מבוא ליחידה ב' – צילום רחוב.
ההבדלים בין צילום רחוב לצילום אורבני: צילום רחוב בהגדרה, הוא כל צילום שמרחש ברחוב בזמן נתון. לכידת הרגע המכריע ביחד עם פורטרט רחוב סביבתי, כלי תחבורה או ארכיטקטורה. אנו נפתח את הנושא עד להבדלים וקווים משותפים עם המרחב האורבני, שכולל אתרי צילום שונים מאלה שבתוך צילום רחוב.
הכנה לצילום מעשי ראשון בשטח: נראה עבודות נבחרות מגדולי הצלמים משני הג'אנרים. צילומים שעד היום מנחים אותנו ומהווים מקור השראה לכל צלם בתחום. נכין בשיעור זה את הפרמטרים הנכונים לצילום רחוב מוצלח כולל עדשות מומלצות ונדון על זוויות הצילום המיוחדות.
הנחיות לעבודת בית – במהלך היחידה נערוך תרגול בית בסביבה הטבעית שלנו מתוך הנחיות שיינתנו בשיעור, הנחיות טכניות מבחינת נתוני הצילום בזמן הצילום, ודרכי גישה לביצוע המשימה.
מפגש 2 - צילום מעשי
צילום מעשי בשטח – מאפיינים לצילום רחוב וצילום אורבני.
תרגול מעשי ראשון ברחוב. הסביבה הדינמית. הסיטואציה שמתרחשת ודורשת תגובה מידית. התבוננות במרחב האורבני.
מפגש 3 - שיעור עיוני
עיקר וטפל בצילום אורבני
חלק א': דיון ומשוב כתתי משיעור מעשי קודם.
חלק ב': עיקר וטפל, עומק שדה, משחק אור וצל בצילום רחוב, צילום פורטרט רחוב – צילום בתאורה טבעית בתוספת פלאש חיצוני. גישה לאדם המצולם.
עיקר וטפל בצילום הינו מושג מקצועי. שטח אחד שמשלים את השני כאשר בתמונה שניהם חשובים באותה מידה אך מנחים את עיניי הצופה למוקדים שונים בפריים. עומק שדה, משחק אור וצל בצילום רחוב, צילום פורטרט רחוב – צילום בתאורה טבעית בתוספת פלאש חיצוני. גישה לאדם המצולם
מפגש 4 - צילום מעשי
צילום מעשי בשטח – עיקר וטפל
סדרת צילומים בהתאם לחומר הנלמד בשיעור ההכנה. החיפוש אחר הסיטואציה כאשר הרקע וכל מרכיבי הצילום מסתדרים בפריים בצורה מאוזנת והרמונית. החלטה על מתן החדות במישור שמהווה הנושא בתמונה מתוך התחשבות בו בזמן בגורמים הנוספים שמרכיבים את הצילום. הצילום הבודד או הרציף. החדות האוטומטית או הידנית.
מפגש 5 - שיעור עיוני
מניפסט f64 | אלפית השנייה
חלק א': משוב ודיון כיתתי משיעור מעשי קודם
חלק ב': מניפסט f64 | אלפית השנייה, הרגע המכריע – פועלו של הנרי קרטייה-ברסון – אבי צילום העיתונות. ההשפעה של החדות המקסימלית על כל התמונה כאשר כל הרבדים חדים באותה מידה ובזאת מצליחים להעביר את הסיפור בחלוקת עומס שווה ונכונה. הפיקוד הידני ברחוב וחשיבותו בלכידת הרגע המכריע. הטכניקות המתקדמות בצילום – מהירויות התריס בפיקודים השונים למען דיוק בעיתוי הלחיצה המכרעת.
מפגש 6 - צילום מעשי
יציאה לשטח במרחב האורבאני ליישום לכידת הרגע המכריע ומניפסט f64
התמודדות במרחב האורבני עם כל פיקודי המצלמה בזמן אמת לצורך לכידת הרגע המכריע. בחירת הנושאים המצולמים מתוך חשיבה מקדימה על חדות מקסימלית בכל הפריים. שימוש בעדשות רחבות והשלכות על חשיפת הצלם מול הסיטואציה במרחק קרוב לנושא. הזווית הנכונה וחשיבות מימד העומק בתמונה כאשר כל הפריים חד כולו.
מפגש 7 - שיעור עיוני
הצגת פרוייקט אישי וסיכום ההתמחות
- דיון ומשוב כיתתי על הצילומים משיעור המרחב האורבני
- הצגת עבודת הבית
- סיכום ההתמחות וחלוקת תעודות.
תערוכת בוגרים
תערוכת בוגרים – תערוכה הכוללת מגוון צילומים מההתמחות
התערוכה תוצג במשך שבועיים מיום הפתיחה.
*תאריך התערוכה יקבע בתום ההתמחות.
לרישום ותשלום מאובטח באתר הקליקו כאן >>
למי מתאימה התמחות צילום דוקו ואורבני?
- לבוגרי המרכז לצילום אומנותי
- לכל מי שלמד יסודות הצילום*
- לצלמים חובבים או מקצועיים המעוניינים לצאת מהשגרה, להיפתח לעולם צילום חדש ולהפיק סדרת צילומים מקצועית תוך הבעת עמדה ורגש בנושאים החשובים
- לצלמים חובבים או מקצועיים המעוניינים להוציא פרויקט צילום משמעותי לפועל תוך ליווי צמוד
- לכל מי שמעוניין לפתח גישה ביקורתית וחזותית ולפתח את איכות הצילום לסטנדרטים גבוהים
זה הזמן להוציא את הצלם שבנו החוצה, לא להתפשר ולעבור תהליך מלא ברגש ובפרקטיקה
*קורס יסודות הצילום הינו תנאי כניסה חובה. למי שלא למד בבית ספרנו, נבקש לשלוח 5-8 תמונות לא מעובדות כתנאי קבלה
לקבלת פרטים נוספים וייעוץ השאירו פרטים ונחזור אליכם